PÄIVITTYY…

Kuka tahansa lippukunnan jäsen tai jäsenen huoltaja voi hakea lippukunnalta avustusta lippukunnan omiin tai muihin partiotapahtumiin oheisella hakulomakkeella. Päätöksen avustuksen myöntämisestä tekee lippukunnan hallitus tapauskohtaisesti. Avustuksen myöntämisperusteena voi olla esimerkiksi hakijan taloudellinen tilanne tai tapahtuman/kurssin tuoma hyöty lippukunnalle. Samalla hakemuslomakkeella voi hakea vapautusta osallistumismaksusta, osamaksumahdollisuutta tai tukea osaan tapahtuman kuluista.

Koska hakemuksen käsittelyyn tarvitaan hallituksen kokous, tulee hakemus toimittaa noin kahta kuukautta ennen tapahtumaa tai, mikäli tämä ei onnistu, niin pian kuin mahdollista (hallitus voi käsitellä hakemuksen myös tapahtuman jälkeen). Jos lippukunta myöntää vapautuksen osallistumismaksusta hakijan taloudellisen tilanteen perusteella, ei osallistumismaksua tarvitse maksaa, eikä hakemukseen tarvita tilinumeroa. Jos avustusta haetaan vain osaan tapahtuman kuluista, avustussumma maksetaan hakijan tilille ja osallistumismaksu tulee maksaa. Kalliiden leirimatkojen ja kurssien tapauksessa lippukunta voi myöntää korkeintaan noin 150 e suuruisia avustuksia yksittäiselle osallistujalle. Avustuksen suuruus riippuu lippukunnan taloudellisesta tilanteesta ja hakijoiden määrästä.

Ohjeet hakemuksen tekemiseen:

Hallitus käsittelee hakemuksen sen jättöä seuraavassa hallituksen kokouksessa (aktiivisen kauden aikana näitä on noin 1-2 kk välein, kesällä kokoontumisissa on noin 3 kk tauko). Tämän jälkeen saat tiedon päätöksestä ja/tai tilillesi maksetusta avustuksesta sähköpostiisi.